Skip to content

Om wie draait het nu eigenlijk in jouw business?

28 jan

Wie staat er centraal in jouw business, jij of jouw klant? Is klant koning? Altijd en overal? Of draait het helemaal om jou en mag jouw klant zich naar jouw werkwijze vormen?

De afgelopen week en dagen had ik verschillende gesprekken waar dit onderwerp van gesprek was. En ik bedacht me dat ik daar wel een goede blog over kon schrijven.

Want ja, natuurlijk werken we graag met en voor onze klanten, maar we willen ook niet dat onze klanten met ons aan de haal gaan. En waarom converteert die website waar we onze expertise etaleren nou toch niet naar betalende klanten?

Ik zie het als volgt:

Jouw bedrijf, jouw regels:

  • Jij bepaalt met wie je werkt – ideale klant;
  • Jij bepaalt hoe jij je klant het best kan helpen – aanbod;
  • Jij bepaalt hoe, waar en wanneer je werkt – virtueel/offline en individueel/groepen;
  • Jij bepaalt hoe jouw waarde zich verloont – prijzen;
  • Jij bepaalt waar je contact maakt – marketing kanalen.

Dit is natuurlijk maar een greep uit de voorwaarden die je voor jezelf kan opstellen om zo slim, zo efficiënt en zo rendabel mogelijk te werken op een manier die helemaal bij je past, waar je plezier uit haalt en waardoor je dus ook de beste versie van jezelf aan kan bieden aan je klant.

Mensen worden klanten omdat ze je vertrouwen:

  • Omdat je hun gedachten, problemen en gevoelens zo goed omschrijft op je website – dus niet alleen jouw expertise etaleert;
  • Omdat je via je blogs en weggever al zo ontzettend veel waarde weggeeft – wow, wat krijg je dan wel niet als je samenwerkt?
  • Omdat je via social media een kijkje achter de schermen geeft – want ook jij bent een mens en we kopen tegenwoordig vooral van mensen in plaats van bedrijven
  • Omdat je al eerder contact hebt gehad – via een DM, via een offline event of via een online groep.

Marketing voeren focust zich op het bouwen van een relatie met een potentiële klant. Hier staat dus jouw klant centraal!

Spreek daarom ook de taal van je klant en niet die van de expert. Vergeet nooit dat jij een stapje verder bent dan je klant, breng je boodschap duidelijk over op een manier waarop je je potentiële klant kennis laat maken met jou en jouw werkwijze en vergeet nooit duidelijk te maken wat zij winnen wanneer ze klant van je worden!

Vind je het lastig om te bepalen hoe je tegelijkertijd je kennis kan etaleren als expert en de omschakeling maakt naar een waardevolle boodschap naar je klant? Weet dan dat hier geen quick fix voor is. Goed leren promoten en verkopen is een proces, maar gelukkig ook geen moeilijk proces 🙂

Dit proces kan ik je leren, zodat je het proces niet alleen snel eigen maakt, maar ook winst haalt uit het verwerken van de acties die bij dit proces horen. Tijdens het SUCCES traject neem ik je in 8 sessies mee van Masterplan (jouw bedrijf op jouw voorwaarden) naar het succesvol groeien van jouw bedrijf door het efficiënt & effectief promoten en verkopen aan de beste klanten!

Wil je meer weten over het traject of tijdens een gratis Coach Call bespreken wat dit traject voor jou en jouw business kan beteken? Neem contact met me op en we plannen wat in.

Was dit blog waardevol voor je?

Heb je weer duidelijk waar je je op gaat richten? En heb ik je in de actie modus gekregen?

Elke week schrijf ik mijn blogs die ik uitsluitend via de mijn nieuwsbrief verspreid (dus niet via social media). Laat jouw naam en e-mailadres achter en ook jij ontvangt mijn blogs wekelijks in je mailbox!

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Heb jij mijn e-book al gedownload?

Mijn e-book 'Van leuke business naar serieus bedrijf' helpt je naar jouw Masterplan voor een succesvol bedrijf!

Ook leuk om te lezen

vrijheid-ondernemer

Waarom je dezelfde valkuilen houdt als ondernemer

DeathtoStock_Meticulous-07

Waarom zou je jezelf klein houden?

bedrijfsgroei, succesvol bedrijf

Waarom het vinden van je purpose JOU niet helpt

Laat een bericht achter

Laat een reactie achter





Scroll To Top