Grenzen stellen als onderneemster

22 feb

Ken je dat? Je kids zijn binnenkort vrij of je bent je aan het voorbereiden op de zomervakantie. En nu heb jij ook vrij gepland, meerdere dagen of weken zelfs! Genieten maar! Toch?

Of bikkel je nog even door tot aan je vakantie? Mogelijk omdat je klant wat laat het werk aanleverde, niet op tijd reageerde op wat jij opgeleverd had, je nog even snel een extra klant aannam…

Ik ken je een beetje en dus weet ik dat je, net zoals vroeger toen je nog ‘in dienst’ was, tot 5 over 12 je je in het zweet werkt om alles voor je klanten op tijd af te hebben ; )

Super nobel, maar dit geeft 2 problemen:

  1. je begint jouw vakantie nogal vermoeid, met een vol hoofd en niet in de beste stemming (gezellig! not…);
  2. de extra tijd die je hebt gemaakt voor je klanten heb je niet alleen uit jouw rustmomenten, maar ook uit de ‘werken áán je business’-tijd gehaald.

En dus is jouw website nog steeds niet up-to-date, staat je social media stil en jammer maar helaas, is er weer geen weggever te promoten deze zomer.

Waarom overkomt dit jou nu toch?!

Simpel, je stelt geen duidelijk grenzen (want anders waren jou klanten toch echt wel op tijd geweest) en je houd je niet aan de grenzen die je wel hebt gesteld… #fail

En we kunnen dat natuurlijk nog een beetje weg frommelen onder het motto “klanten gaan voor”, “ik ga door het vuur voor m’n klanten”, “ik ben dan ook een rasechte ondersteuner”, maar feit blijft dat je een BEDRIJF te runnen hebt. En daar heb je gefaald… en sorry, dan ben ik maar een keer de b*tch, maar diep van binnen weet je dat dit waar is.

Wat doe je hier nu mee?

Neem de beslissing om dit anders te gaan doen! Dit was de laatste keer, na deze keer lach je het niet meer weg, verstop je je niet meer en ga je voor je rechten én plichten als zelfstandig onderneemster staan. Want of je het leuk vindt om te horen of niet, je bent potverdorie de directrice, de CEO, de bossbabe van jouw business, jouw bedrijf! En het is hartstikke mooi om ambitieuze doelstellingen te zetten, maar handel daar ook naar!

Zet een streep onder dat eeuwige please gedrag en leer grenzen stellen.

Hoe je dat doet zonder een b*tch voor je klanten te zijn? Waar je begint? En hoe je je aan je grenzen houdt leer je in de gratis video masterclass ‘Grenzen stellen als onderneemster’ die eenvoudig aanvraagt door hier te klikken. Ook als je al wel denkt goed je grenzen te kunnen stellen, dan nog… er glippen heel snel weer wat oude gewoontes naar binnen ; ) Dus zat je lichtjes mee te knikken bij het lezen van deze blog? Vraag de video dan gewoon weer even aan.

Was dit blog waardevol voor je?

Heb je weer duidelijk waar je je op gaat richten? En heb ik je in de actie modus gekregen?

Elke nieuwe blog verstuur ik via mijn maillijst. Laat jouw naam en e-mailadres achter en ook jij ontvangt mijn blogs in jouw mailbox.

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Heb jij mijn e-book al gedownload?

Mijn e-book 'Van leuke business naar serieus bedrijf' helpt je naar jouw Masterplan voor een succesvol bedrijf!

Meer inspiratie? Lees dan ook:

tevreden-business

De reden waarom je nog niet tevreden bent over je business

knallend 2019 uit

Zó, knal jij nog even succesvol het jaar uit?

startend va klanten vinden

Durf jij moeilijke keuzes te maken om je bedrijf te groeien?

Laat een bericht achter

Laat een reactie achter