Skip to content

Weet dat het jouw fout niet is dat het niet werkt

21 jan

Soms wil het gewoon niet lukken… Je website levert geen nieuw klanten op, je weggever wordt niet gedownload en na al die tijd heb je nog steeds niet het gevoel dat dít nu het bedrijf is waar je zo hard voor werkt.

Weet dan dat het jouw fout niet is dat het niet gaat zoals je graag zou willen zien.

Eigenlijk is het niemand z’n fout. Niet van de webdesigner die zei dat deze website je nieuwe klanten op gaat leveren. Niet van de VA die je funnel online heeft gezet. Niet van de coach die je geholpen heeft aan een plan om je bedrijf te groeien.

Soms werken zaken niet zoals je ze hebt bedacht of hebt uitgedacht. En dat het voor iemand anders wel werkt zegt niets over jouw resultaat.

Leuk en aardig… maar wat nu?

Weet dat het niet jouw fout is, maar wel… jouw verantwoordelijkheid.

Het is, als eigenaar van een bedrijf, jouw verantwoordelijkheid om aan te pakken wat niet werkt.

Converteert je website niet? Maak je er dus geen klanten mee? Is je bounce percentage sky high? Neemt niemand ooit contact op via de website?

Neem dan de verantwoordelijkheid om te leren hoe je je website wél voor je laat werken. Google je suf, laat je informeren door een expert, volg een workshop of vraag je webdesigner nog eens waarom het nu niet werkt en wat er nodig is om de conversie te draaien die je wenst.

Heb je een prachtige weggever geschreven maar wordt het niet gedownload? Hoor je na de downloads nooit meer iets terug? Levert je weggever je geen nieuwe klanten op? Of krijg je alleen maar uitschrijvers op de follow-up mails?

Pak je telefoon en ga bellen! Bel je downloaders na en vraag wat er mis ging, matchte de belofte niet met wat er geleverd is? Wat missen zij qua informatie? Wat hadden ze verwacht te lezen? Contact je VA en vraag haar waar verbetering zit in de funnel. En ook hier, Google je suf, probeer uit en stuur bij.

Werk je nog steeds met klanten waar je niet gelukkig van wordt? Verkoop je nog steeds alleen maar je budget aanbod? Rommel je in de marge? Ren je je rot of sta je stil in je bedrijf? Lijkt je constant de plank mis te slaan en je droom weer in de koelkast te zetten?

Pak je verantwoordelijkheid, plan wat tijd in en houd je plan of strategie eens naast je agenda, je to do-list en kijk terug naar welke acties je uitvoert. Wat laat je nog liggen? Wat vindt je eng om te doen waarvan je weet dat het gaat werken? Wie was ook alweer die ideale klant waar je voor gekozen hebt? Zoek uit waarom je de verkeerde klanten aantrekt.

Nogmaals, weet dat het niet jouw fout of de fout van een ander is.

Stap uit de modus van zoeken waar het fout gaat, pak je verantwoordelijkheid en zoek uit waar je nog bij mag leren en wat er te verbeteren valt.

Weet je niet waar te beginnen? Weet je niet welke experts je moet benaderen voor een goede website, een sterke marketing strategie en een goed bedrijfsplan? Wil je nu écht gaan doorpakken?

Neem dan contact op met een business coach, zoals ik;

  • Laat je coach meekijken naar je plan en meedenken of dit het beste plan en de juiste volgorde is;
  • Laat je coach je keuzes voorleggen die je kan en moet maken, zodat je sneller en efficiënter je doelen behaalt;
  • Laat je coach je af en toe een schop onder je kont geven zodat je weer je verantwoordelijkheid pakt en niet te vervallen in de “het werkt niet” gedachtes;
  • Laat je coach je de nodige kennis meegeven die jij nu nog mist over money mindset, (online) marketing en sales technieken.

Ga jij nog langer kijken naar wat niet werkt of pak je je verantwoordelijkheid en ga je leren leren hoe het beter kan en wat je daar voor moet doen?

Liefs,
Lindsy

Ps. Wil je me laten weten wat deze blog voor je betekent heeft? Vind ik leuk om te horen! Jouw reactie kan je achterlaten via het reactieformulier onder deze blog. Een privé bericht via de e-mail is natuurlijk ook mogelijk! Ik lees en beantwoord mijn e-mail altijd!

Was dit blog waardevol voor je?

Heb je weer duidelijk waar je je op gaat richten? En heb ik je in de actie modus gekregen?

Elke week schrijf ik mijn blogs die ik uitsluitend via de mijn nieuwsbrief verspreid (dus niet via social media). Laat jouw naam en e-mailadres achter en ook jij ontvangt mijn blogs wekelijks in je mailbox!

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Heb jij mijn e-book al gedownload?

Mijn e-book 'Van leuke business naar serieus bedrijf' helpt je naar jouw Masterplan voor een succesvol bedrijf!

Ook leuk om te lezen

webinar VA online marketeer

Psst… nog wat aan je marketing gedaan?

Masterplan tot succes

Ikke, ikke, ikke en de rest kan…

vrijheid-ondernemer

Waarom je dezelfde valkuilen houdt als ondernemer

Laat een bericht achter

Laat een reactie achter





Scroll To Top